Test

Teststest

Kolm küsimust Eva-Stina Randojale
3 minutit

Kolm küsimust Eva-Stina Randojale

LR esitab kolm küsimust Mariana Enriqueze „Asjad, mis me tules kaotasime“ tõlkijale Eva-Stina Randojale.
2023. aasta märtsis kirjutasid sa LR-ile küsimuse, et kas meil on plaanis välja anda midagi Argentiina kaasaegsest kirjandusest, et sa hea meelega tõlgiksid. Mariana Enriquez oli meil tõesti parasjagu mõttes ja nii lõimegi käed. Miks just Argentiina kirjandus sind köidab? Mida teadsid  Enriquezest enne tõlkima asumist ja mida said teada tõlkimise käigus?
Elu on mind mitmel korral pikemaks ajaks Argentinasse viinud, ning püüan end üldse Kesk- ja Lõuna-Ameerika kirjandusega kursis hoida. Enriquez oli mulle sümpaatne juba enne tõlkima asumist – teadsin teda eelkõige tema ajakirjandusliku töö ja Silvina…
Tehisintellekt ja Eesti teadmustaristu tulevik
,
24 minutit

Tehisintellekt ja Eesti teadmustaristu tulevik

Tehisintellekt (TI)[1] on jõudnud Eesti haridussüsteemi. Haridusjuhid suhtuvad TI kasutamisse valdavalt positiivselt, aga vähe on toimunud avalikke ja koolide-siseseid kriitilisi arutelusid. Pilk on pigem olevikus või lähitulevikus, kaugemale ei vaadata. Ebakriitilisele suhtumisele TI kasutamisse osutavad näiteks üldhariduskoolide programm TI-Hüpe 2025 ja mitme ülikooli regulatsioonid TI kasutamise kohta õppeprotsessis. TI levikut kõrghariduses peetakse paratamatuks ja leitakse, et sellega tuleb kohaneda ning kasutada TI-d „targalt“ ja „õpipartnerina“. Seda ei võeta kui alles loomisjärgus taristut, mida saab kujundada ja kritiseerida. Need arengud tekitavad põhimõttelisi küsimusi õppeprotsessi enese eesmärgi ja TI-ga seotud laiemate probleemide kohta. Sotsiaalteadlased ja teaduse-tehnoloogia uurijad on neid probleeme uurinud aastakümneid.
Alustuseks…
Test
1 minut
Kultuurileht